For donations Click Here

Inadvertent Advertising

שלום כבוד הרב,
יש לי עסק פרסום. אנו מדפיסים חוזרים המכילים פרסומות של אנשים, סיפורים כמה מתכונים כדי שאנשים אוהבים לקרוא “העיתון” שלנו. ביום בשבוע כרגיל אנו להדפיס כ -4,500 עותקים ויש לי שליחים קבועים, ויעבירו אותו בתים ובניינים. רוב הזמן אנשים לקרוא את זה אבל לפעמים זה מסתיים בזבל ואני בסדר עם זה -. זה חלק מהעסק וכולם יודעים שלא כל עותק בודד המודפס מקבל לקרוא
שבוע בפברואר לקחנו את המספר הקבוע של פרסומות מודפסות במספר הקבוע של עותקים. אבל זה שבת היה מאוד חורפי ועל ידי במוצאי שבת, כאשר אנחנו בדרך כלל משלוחים – כל הדרך היו מכוסים שלג ולא יכולתי לקבל את כל הניירות. יותר ממחצית העיתונים נתקע במדפסת. היינו רק מסוגל לספק כ -2,000 עותקים. אולי הייתי צריך להיות יותר מוכן ובדקתי את דיווחי מזג האוויר, אבל עכשיו, אחרי הכל הוא אמר ועשה, עד כמה אני יכול לחייב את הלקוחות שלי עבור פרסומות שהם שמו השבוע? האם אני יכול לבקש מהם כסף לגמרי?
תודה.
תשובה:
אתה מאוד להערצה בשביל להיות כל כך up מול עם הלקוחות שלך. כל בעלי העסקים יכולים להתנהג כמוך!
באשר הפרסומות: אם בעל העסק שפורסם יותר מקומות, ולא רק בעיתון שלך, הוא מחויב לשלם לך 44% מהעלות הרגילה. אבל אם זה היה המקום היחיד שהוא הוציא מודעה, הלקוח יכול לטעון כי עבור לקוחות מעטים כל כך, אחרי פרסומת כל כך חלשה, כל העסק לא היה שווה את זה. במקרה כזה הוא לא יצטרך לשלם לך שום דבר.
אני מאחל לך הצלחה רבה בעתיד.
מקורות:
חושן משפט 306: 3: אחד שמשנה לו את הטענה הפחותה. לדברי אחד רבי יוסף קארו חייב לשלם הוצאות או שדרוגים, הנמוך מבין השניים. הרמ”א גורס כי השדרוג זה היה יכול להיות אם העבודה לא נעשתה כראוי יש לנכות גם מהעובד, בהשוואת השיפור הנוכחי. SHAC “ח קובע כי ניכוי השיפור שהיה אמור להיות נעשה מהווה את השכר של העובד ולא מהתשלום עבור התוצאות.
במקרה זה, שבו בוצע השינוי בכוונה, זה לא קורא לניכוי השיפור שאמור להסתיים. ראה Nesivos על המקום. אם מודעה זו הוצא כדי להוסיף את העסק, אבל לא היה מכריע עבור העסק, ניתן לראות את המפרסם כמי שעשה חצי עבודה ולא כמי השתנה באמצע שנות עבודה במונחים. לכן, הוא יצטרך לשלם עבור מה אחוז את העבודה שהוא עשה, לראות חושן משפט 333: 4. אם כל העסק הזה היה תלוי פרסומת זו, המפרסם נתפס כמי שינו את הכללים לחלוטין, ולא לעשות כפי שהתבקש. ואז התשלום עבור העבודה כפי שתואר לעיל.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *