For donations Click Here

Modesty/Tznius while getting dressed

Question:

If I am wearing a sleeveless undershirt under my pajama top, is it a lack of tznius to take the top off without having my arms covered with a dressing gown? Would it be ok to go like that to the kitchen to get a drink?

Is one allowed to walk at home barefoot or does one always need to have crocs/slippers/shoes on?

 

Answer:

Thank you for your question.

The idea of tznius that is discussed in Orach Chaim siman 2, is not on the same level of severity, as a woman that is walking outside in an improperly dressed. Rather the idea of tznius here is one of yiras shomayim, that we should realize that we are always in Hashem’s presence. Even so, the level of tznius is not the same as when we are davening and standing in front of Hashem, rather that we should be dressed at home in a way that is not degrading. Meaning that a person should be covered to the degree that people go dressed at home, and it depends on the time and local that the person is in. For example, nowadays in many countries that are not cold, it is very normal for a person to walk around at home without sock on. The same would be for places where it isn’t considered lowly to walk around the house with a sleeveless undershirt.

Best wishes

Sources:

שו”ת אגרות משה יורה דעה חלק ג סימן מ”ז אות ג’ וז”ל “ובדבר ללבוש במטה כשהוא מכוסה בהשמיכה בהבגדים שמכסה מקומות שדרכן להיות מכוסה שבמ”ב סימן ב’ סק”א כתב גם בהאנפילאות שצריך ללובשן תחת השמיכה, הנה בעצמו כתב שהוא חלוק בין המקומות, שלכן פשוט שכמו כן יש חלוק בין הזמנים דאף במקום שהיה דרכם לכסות אם היום הדרך לגלות הוא כמו במקום שנהגו לגלות. וגם יש לידע דאין הכוונה דהוא כפי שהולכין האינשי בשוק דכן צריך להיות בבית דודאי היה חלוק בכל המדינות לילך בשוק שלא כמו שהולכין בבית ומקום המכוסה נקרא מה שהדרך לכסות גם כשיושב בביתו. ורק אותן הבגדים צריך מזהירות זה ללובשן תחת השמיכה, דהא אף שהוא בשביל כבוד שמים שמלא כל הארץ כבודו הרי חזינן שרק בשעת התפלה צריך להיות מכוסה בבגדים וגם בבגדים חשובים כמו שעומד לפני גדולים אבל שלא בשעת התפלה אף שבכל מקום שעומד הוא לפני ה’ מ”מ אין צריך להיות אף לא בבגדים ממש אלא סגי בעטוף בכל דבר שמכסה מקומות שדרכן להיות מכוסים, והוא משום שענין אופן לבישת הבגדים שיהיו כך וכך הוא רק קפידת האינשי בעלמא וכדחזינן שיש כמה שינויים בין מקום למקום ובין זמן לזמן באופן הבגדים שלכן לבד האינשי ליכא שום קפידא בלבישת בגדים אבל מהא שמכסין עכ”פ את הגוף אף שלא בשביל קור וחום איכא הוכחה שחושבין מקום זה לגנאי כשיהיה בשרו מגולה, שלכן הוא גנאי לעמוד כן בלא כסוי אף שליכא אינשי מצד כבוד ה’, אבל א”כ הוא רק כשהאינשי מגנין זה גם למי שיושב כן בביתו בשעות היום שצריך להיות לבוש אף בביתו דהוא בזמן שאפשר אצלו אינשי אבל אם אין חושבין זה לגנאי כשיושב כן בביתו אין להחשיב זה לגנאי ויכול להיות כן בביתו אף בלא עטוף כלל על מקומות אלו דיש חלוק גדול לאינשי בין כשיושב בביתו אף בזמן שנכנסין אצלו אינשי ובין כשהולך בשוק או לבתי אחרים לא רק באופן הבגדים אלא גם במקומות מהגוף.

וע’ גם בערוך השלחן או”ח ס’ ב’ סע’ א’ איך שמביא סעיף זה.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *