For donations Click Here

Massage

Question:

Can a man get a massage from a sister?

Answer:

Thank you for your question.

A man should not get a massage from his sister, getting a massage is a form of contact that much more than plain touching, and the Rishonim say that a man should not kiss or hug his adult sister. If the reason for the massage is totally medical, and there is no one else who can do it, then it is controversial if it is permitted or not. However, if it isn’t for an acute medical need, then everyone would agree that it should not be done.

Best wishes

Sources:

.זה מה שהרב י. סקוטצליס שליט”א ( בעמ”ח ספר אהל יעקב על הל צניעות) שלח לי בענין הזה

הגר”א נבנצל שליט”א כתב לי זה בשנת תשע”ד: שאלה: אחד שיש לו כאבי גב חזק וצריך טיפול ממוחה ויש לו אחות נשואה שמומחת בזה האם היא יכולה לעשות לו הטיפול ועזרה לגב שלו או שזה גם מגונה אפילו שהוא כצורך רפואה?

תשובה: יכולה.

מרן שר התורה זצוק”ל כתב לי שנת תשע”ד: אחד שיש לו כאבי גב חזק וצריך טיפול ממוחה ויש לו אחות נשוי שמומחת בזה האם היא יכולה לעשות לו הטיפול ועזרה לגב שלו או שזה גם מגונה אפילו שהוא כצורך רפואה?

תשובה: מגונה (אא”כ בפיקוח נפש)

לפי זה במקרה שלכם אין גדול שירצה להתיר דבר כזה סתם, רק אם הוא צורך רפואי וכדומה כזה שאין מומחה בענין. ולכן במקרה של עיסוי רגיל צריכים להחמיר שיש בזה חשש חיבה וכדומה. ואפשר להביא ראיה מקובץ תשובות וכן מה שהבאתי בספר בנידון לחיצת יד אחותו, שדנו בזה הפוסקים להתיר. אבל די לנו זה ולא יותר. ולכאורה הוא פשוט, כנלענ”ד.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *