For donations Click Here

Brocho on Olives in a Salad

Question:

If Sliced olives are added as a topping in a Salad (Lettuce, Tomatoes, Cucumbers, Chicken Pieces) with dressing, is a separate brocho made on the olives? What about the Chicken?

 

Answer:

Hi,

If the pieces of chicken and olives are small and they are eaten in the same spoonful as the rest of the salad then one bracha is made. If the vegetables (hoadomo) are the majority of the salad then the bracha would be hoadomo. This applies even thought the olives are from the shivas haminim.

Best wishes

Sources:

 ערוך השולחן אורח חיים סימן ריב סעיף ב “ואין לשאול לפ”ז אצלינו שמבשלין תבשילין עם בשר ואנו מברכין על התבשיל הברכה המיוחדת לו ועל הבשר שהכל ליהוי חד מינייהו עיקר והשני טפל דאין זו שאלה דבטפילה המעורבת לא שייך עיקר וטפל אלא כשאוכלם ביחד כמו כשמבשלים גרויפי”ן עם קטניות או עם תפוחי אדמה שלוקחין בכף אחת זה וזה ואז אפילו אם אינו נלקח בכף רק מין אחד ג”כ הוי טפל אבל הבשר אוכלין בפ”ע או קודם התבשיל או אח”כ אין זה עיקר וטפל וה”ה אם ליקט התפוחי אדמה מתוך התבשיל ואוכלן בפ”ע מברך עליהם ב”פ האדמה אם התבשיל ברכתו מזונות או שהכל וכן להיפך בבשר כשחתכן לחתיכות קטנות ואוכלן ביחד עם התבשיל נעשים בטילים וטפלים להתבשיל וכיוצא בזה בכל הדברים”. וע’ שערי הברכה פ’ ט”ו ס”ק כ”ד וז”ל “שאף אם יש בו מין שבעה אינו מברך עליו אם הוא בטל ברוב וגם אין נוהג בהם דין קדימה וכ”כ  בפתה”ל פ”ז הערה 11 בשם הגרשז”א וכ”כ בברכת הבית שט”ז סק”ו שאין אומרים בפירות ממין שבעה כל שיש בו וכו’ כדאמרינן במין דגן”.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *