For donations Click Here

Missed zachor

Question:

I missed parshas Zachor on Shabbos kodesh (this past one) and I missed vayuvei amalek on Purim as well (by mere minutes! )
What should I do? Can someone Lein for me without minyan?

Answer:

Hello,

Make sure to listen when they will read it again in parshas Ki Teitzei.

Best wishes

Sources:

ערוך השולחן אורח חיים סימן תרפה סעיף ה

ויש מי שאומר דיוצאין מן התורה גם בקריאה דפורים בפרשת ויבא עמלק [מג”א ס”ס זה] ולענ”ד אינו כן שהרי הרמב”ם בספר המצות בעשין קפ”ח כתב שצונו להכרית זרע עמלק וכו’ ובמצוה קפ”ט כתב שצונו לזכור מה שעשה לנו עמלק ע”ש וזה נזכר רק בפרשה זכור זכור את אשר עשה לך עמלק וגו’ והיה בהניח וגו’ תמחה וגו’ אבל בויבא עמלק לא כתיבא מצות זכירה לכלל ישראל ולא מצות מחייה דשם כתיב [שמות יז, יד] כי מחה אמחה וגו’ אבל לא כתיב תמחה שאנחנו מחוייבים לעשות כן וגם במגילה [י”ח.] משמע להדיא דעיקר חיובא היא בזכור דתניא זכור יכול בלב ת”ל לא תשכח הרי שכחת הלב אמור הא מה אני מקיים זכור בפה ע”ש אלמא דחיובא היא רק בפרשה זכור מיהו זהו וודאי כשקראה בתורה בפרשה תצא דיצא מדאורייתא אבל מתקנתא דרבנן דווקא קודם פורים.

ספר החינוך פרשת כי תצא מצוה תרג

ואל הזכירה הזאת בלב ובפה לא ידענו בה זמן קבוע בשנה או ביום כמו שנצטוינו בזכירת יציאת מצרים בכל יום ובכל לילה, והטעם כי בזכירה ההיא עיקר הדת, וכמו שהרחבנו הדבור על זה בהרבה מקומות בספרי, אבל טעם זכירת מה שעשה עמלק אינו רק שלא תשכח שנאתו מלבנו, ודי לנו בזה לזכור הענין פעם אחת בשנה או שתי שנים ושלש. והנה בכל מקומות ישראל קוראים ספר התורה בשנה אחת או בשתים או שלש לכל הפחות והנה הם יוצאים בכך מצוה זו.

חיי אדם חלק ב-ג (הלכות שבת ומועדים) כלל קנה סעיף ב

ומיהו יש אומרים דמצוה דאורייתא זו יוצאין מה שקורין פר’ זו בתורה בסדר השבוע.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *