For donations Click Here

Mikva after the Sea

If a woman goes swimming in the sea erev leil tevilah – is there anything that she should be concerned or particular about during her preparation.

Answer:

1. She must ensure that she cleans herself well of any salt/sand residue after the sea.

2. She should avoid swimming underwater, to ensure that she does not do a full tevilah in the sea (immersion in the sea can be a kosher tevilah, depending on a number of factors), which is kosher bedieved even before nightfall (see Yoreh De’ah 197:5), and would place into question the blessing recited over the final immersion in the mikvah.

Join the Conversation

2 Comments

  1. שלום רב לכאורה הרי נקטינן האי כללא בענין ברכת הטבילה דבכל פעם שצריכה לטבול מדינא ולא מחומרא צריכה לברך ברכת הטבילה
    והנה אשה ההולכת לשוט בים יש כמה וכמה צדדים שצריכה לחזור ולטבול מדינא א שהוא בלא כוונה כלל, ב שהרי יש עליה בגדים עיין שיעורי שבט הלוי סימן קצח סו”ס מו ג בלי חפיפה, ובפרט השערות, וגם כמעט שאיה בים כל גופה בפעם אחת ועכ”פ ספק יש, על כן לכאורה יכולה לשוט בים ולטבול אח”כ בברכה בלי שאלה כן נלפענ”ד ולא באתי רק לעורר

    1. ייש”כ על ההערה, ובאמת אני מסכים שמי שרחצה בים ביום הטבילה יכולה לברך על טבילה בלילה. אולם, כיון שייתכן שאין חציצה בבגדים כפי שכתב באג”מ (בנוגע למי שהלכה לים גם בבגדים), וגם עניין חפיפה אינו ברור לפי המציאות כיום שרוב הנשים חופפות בכל יום את שערותיהן, לכן כתבתי בעניין מי שרוחצת בים שעדיף שלא לצלול לגמרי לתוך המים, כדי שלא יהיה צד של טבילה כדין. לא כתבתי שאין לרצוץ או לשחות בים ביום הטבילה, ורק שמי שרוחצת בים עדיף שלא תצלול לגמרי לתוך המים. בנוגע לכוונה ידוע שנחלקו בזה (אם בגדר מצוות צריכות כוונה, ואם בגדר מסוים של טבילה, שייתכן שגם אם מצוות צריכות כוונה אין צורך בכוונה במקווה, ויש שכתבו להיפך), ועכ”פ מכלל ספק לא נפיק, ולכן לענ”ד ראוי שלא תצלול בתוך המים באופן שמכסה כל גופה ושערה, כי שמא מקיימת בכך דין טבילה בדיעבד.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *