For donations Click Here

Purity

Question:

If zera gets on an undergarment, and it is washed off. May one then wear that garment while davening or learning? What if it happens again, and it is washed off again?

All the best

 

Answer:

Thank you for your question.

It may be worn, in fact even if the semen is dried halachically it may be worn, and according to kaballah it should be washed off or switch the garment. This applies even if it happens more than once.

Best wishes

Sources:

ע’ משנה ברורה סימן עו ס”ק טו על מה שכ’ הרמ”א שזרע דינו כצואה “ר”ל ע”כ יש להחמיר בה כשהיא על בשרו אף שהיא מכוסה כמו בצואה וכנ”ל אבל כשהיא על בגדיו ומכוסה שרי לכו”ע וכנ”ל בצואה וי”א דאינו כצואה [טו] מיהו בס”ח סימן תק”ט מוכח דאפילו על בגדיו ומכוסה יש לרחצו או לפשטו שלא יהיה דבוק בו הטומאה ומכ”ש כשנכשל ח”ו ע”י קרי שלא יהיה לו למזכרת איסור. וע’ שולחן ערוך הרב אורח חיים סימן ע”ו סעיף ד וז”ל “ואפילו בשכבת זרע שעל בשרו נכון להחמיר בה כמו בצואה אף על פי שהיא מכוסה בבגדו אף על פי שמעיקר הדין אינה כצואה כלל ומכל מקום א”צ לרחוץ במים אלא א”כ היא יבשה כבר אבל אם עדיין היא לחה מקנחה במפה ודיו במה דברים אמורים כשהיא על בשרו אבל על בגדו ומכוסה שמותר אפילו בצואה כמו שנתבאר לעיל כ”ש בשכבת זרע שאינו כצואה כלל מן הדין ומכל מקום מקצת חסידים הראשונים היו משמשים מטותיהם ערומים שלא תדבק שכבת זרע בחלוקיהן אף על פי שהוא מכוסה מלמעלה וכן היו מחמירים על עצמן שלא יהיה על בגדיהם אפילו טיפי מימי רגלים וכ”ש טיפות צואה”

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *