For donations Click Here

Tznius with father / brothers

Question:

Hi !
BH I do cover my legs…

Just looking for clarity, I don’t want to get caught up in extra chumros here, but ah pe Halacha do I have to cover my lower leg in front of my father and brothers, at night to walk around without socks is specifically my question.

Thanks!

Answer:

Hello,

It is permitted for you to walk around your house at night without socks, because this is the way that people walk around inside their homes. Outside the house, it is the minhag of from girls and women to cover their lower legs, however inside the house it is normal for them to walk without sock, especially at night, and in the morning, therefore it is permitted. However, they shouldn’t daven or say brachos when they can see you this way.

Best wishes

Sources:

ע’ ס’ לבושה של תורה פ’ נ”ג אות ב’, וז”ל “ומבואר לעיל סי’ נ’ אות ז’ דהגדר בזה הוא דכל שנחשב כערוה בהחלט מדין חז”ל חייבת לדעת הני ראשונים והח”ס והבה”ל דפסקו כוותייהו לכסות גם בתוך הבית אבל מה שאינו ערוה מקביעת חז”ל ורק דנעשה ערוה ע”י שדרך נשים לכסותו אינה חייבת לכסותו בתוך ביתה דלא תמיר מה שקיבלו הנשים על עצמן לכסות ממה שחייבום תכמים בהדיא בשעה שהן ברשות הרבים וכאשר חייבום חז”ל לכסות כל שערותיהן דהיינו לשים רדיד על ראשן ולא להסתפק במה שרובא דרובא משערותיהן מכוסות ע”י קלתה נתתייבו בזה ברשה”ר אבל לא בתוך ביתן ואפילו לא לכתחילה ק”ו פרסות הרגל שקיבלו הנשים על עצמן לכסות אינן תייבות לכסותן בתוך הבית דדי לן מה שקיבלו להתנהג בצניעות זו בהיותן בין אנשים זרים

אולם כמובן אם קיבלו עלייהו לכסות איזהו חלק מגופן גם בתוך ביתן ומחשיבות גילוי אותו אבר כפריצות גדר ודאי דחייבת להתלבש כפי מה שנתקבל ולכן כיסוי פרסות הרגל שנתקבל לדבר פשוט שלא תתראה לפני אורח הנמצא בבית בפרסות רגליה מגולות ושלא תלך יחפה לפני כל שאינו מבני ביתה ממש ודאי שאסורה להתנהג אתרת דכל מה שנתקבל כגדר צניעות ע”י נשים כשרות ה”ז מחייב כל הנשים מאיזור זה להתנהג כן”. ולענין לאביה ואחיה לומר ק”ש וברכות ע”ש פ’ נ”ד, שכ’ לאסור כמו לפני שערה המגולה בתוך הביתה.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *