For Matanos L’evyonim donations Click Here

Immersion Blender

Question:

I have used a blender in the past to blend soups which contained onions chopped with a meaty knife.
I have also used it to make a smoothie in which contained milk in.
What is the status of the blender – is it treif?

Answer:

Thank you for your question.

The blender does not have to be koshered, and is still considered pareve. The reason is because the meat taste inside the onions was botil in the soup, therefore the soup remained pareve. This is since the meat is heter, there is only need to have 60 times the blade of the knife in the soup in order to make the meat taste botil.

Sources:

  • א) מהר”ם מלובלין (סי’ כ”ח) – “בצל שנחתך בסכין של בשר ונתנו אותו לתבשיל של חלב ויש בתבשיל ס’ נגד כל הבצל, אך שהבצל לא נמחה לגמרי כדרכו, נמצא שהבצל בלוע מבשר בחלב וחתיכה דאיסורא וקשה לפרוש עכ”ל. תשובה: דע אהובי שאנו קיימא לן שאין מצריכין ס’ נגד כל הבצל כי אם נגד מקום הסכין שנגעה בבצל, שהרי הבצל לא נעשית נבלה וחתיכה דאיסורא, דהא קודם שנתנה אותה לתוך החלב היה כולה היתר, ולכך אין אנו צריכין לשער כי אם נגד טעם הבשר הבלוע בבצל, ואין אנו יודעים כמה הוא, ולכך אנו משערין נגד מקום הסכין, שהרי א”א שיהי’ הטעם יותר מאותה חתיכה של סכין שנגע בבצל כשחתכה. ט”ז (סי’ צ”ו ס”ק ה’) – “ונראה לי פשוט דאם יש ס’ א”צ להסיר הבצלים כיון שלא היה שם איסור עליהם”.
  • ב) ש”ך ( ס’ צ”ד ס”ק כ”ג, נקוה”כ סי’ צ”ו על הט”ז ס”ק ה’) – “וכתוב בתשובת מהר”מ מלובלין סי’ כ”ח דאם יש ס’ נגד הבשר הבלוע בבצל אז אף הבצל מותר אע”פ שלא נמחה ונתמעך וא”צ להפרישה”.
  • ג) חכ”א (כלל מ”ד סעי’ י”ב) – “ולכן בצלים שחתכן בסכין של בשר ונתנן לקדירה של חלב אין צריך ששים אלא נגד הבלוע שבו אם ידוע כמה בשר בלוע בו או ששים נגד כדי נטילה מהבצלים שהרי הבצלים אינם בולעים יותר מכדי נטילה כדלקמן כלל מ”ט או אם יודע כמה נגע בסכין ישער ששים נגד מקום הסכין אפילו נחתכו דק דק. אך מן הסתם הדרך לחתוך בכל הסכין ואם יש ששים הכל מותר ואין צריך להסיר הבצל שכיון שהיה היתר לא שייך לומר אפשר לסוחטו (ט”ז סימן צ”ו ס”ק ה’ וש”ך סימן צ”ד סוף סעיף קטן כ”ג)”.

Sources:

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *