For donations Click Here

Wiping after using the bathroom

Question:

When wiping after a poo do I need 2 stick the tissue in to make sure I’m clean? If not, how should I wipe myself 2 be clean?

Answer:

Hello,

No, the is absolutely no need to do something like that, in fact it can be harmful to one’s health. The Shulchan Aruch writes that one only has to clean the area that is visible on the outside when sitting. The poskim say that it is sufficient to wipe about 3 times, to accomplish this, if you feel a need, you can wipe 5-6 times, but it shouldn’t be much more than that. As a side point if to wet the tissue beforehand, (or a spray in he toinlet) this will help, get yourself clean a lot quicker.

Best wishes

Sources:

שולחן ערוך אורח חיים הלכות קריאת שמע סימן עו סעיף ה “צואה בפי טבעת, אפילו היא מכוסה, אסור לקרות לדברי הכל, אפילו אינה נראית כשהוא עומד ונראית כשהוא יושב”. וכן ע’ קריינא דאגרתא ח”א ס’ עדר וז”ל “וע”ד מי שחושש שלא קינח יפה כמה פעמים באו אלי צעירים שמובלים מזה מאוד ואני רגיל להראות להם כי הדברי חיים מקיל בזה מאוד כידוע שהרי בגמ’ שבת דפ”א אמרו דמגי לזה ג’ אבנים כביצה וכאגוז וכזית. ואפי’ אם לא נקיל כ”כ ונאמר שאנו איננו בקיאים לעשות כמו בזמן חז”ל עכ”פ כשיקנח בחמשה או ששה ניירות ואח”כ ישפשף בקצת מים לרחוץ מקום זה כמש”כ הפוסקים בשם האריז”ל ודאי מגי בהכי ואני מצוה להשואלים ששוב לא ישגיחו ולא יבדקו אם נשאר משהו או לא כי כבר נקרא פהור ואולם אחר הרחיצה בקצת מים בפי הפבעת צריך לקנח לא לשם נקיות אלא כי יכול להתהוות פצעים אם יניח תמיד מקום זה לח ממים אבל עכ”פ הנקיות כבר יצא ואני יודע איזו צעירים שהם עכשיו כבר לא צעירים אלא באמצע שנותיהם שממש הצלתי אותם בזה מניוון ח”ו ואחד שהתעקש וחשב תמיד שהוא הוא הצודק נשאר אח”כ במצב שאינו מתפלל כלל ר”ל והוא במצב של חולה ר”ל הנני מקצר ועולה וחותם בברכת גמר חתימה פובה בהוש”ר הדו”ש באמת ובתמים יעקב ישראל קניבסקי”

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *