For donations Click Here

Baking potato in milky oven to eat with chicken

Question:

Can potato be lechatchila baked in a clean aino ben yomo milky oven to be eaten with chicken, if the potato doesn’t touch the racks or walls of the oven?

 

Answer:

Yes, it can. The potato doesn’t give zeiah, and the walls are clean and not a ben yomo, and they are not touching the walls or rasks.

Best wishes

Sources:

 

יד יהודה (סי’ ק”ח הארוך ס”ק ט”ז, הקצר ס”ק כ”א, “כיון שהוא דבר יבש על כן לא חיישינן מסתמא לזיע”), דרכ”ת (סי’ ק”ח ס”ק מ”ט), מנחת יצחק (ח”ה סי’ כ’ אות ו’, “ומה דאתאן לנד”ד, דאף דנאמר דצריך דוקא שנודע דהזיעו שניהם, אבל בסתם לא חיישי’ לזיעה בדבר יבש כדמוכח מהתו”ח הנ”ל, וכמ”ש הפוסקים, מ”מ בנד”ד אופים ומבשלים דברים המזיעים הרבה, כנודע מהמציאות, וא”כ יש לחוש משום הנ”ל”), בדה”ש (ציונים ס”ק שס”א, “בסתמא לא חיישינן לזיעה בדבר גוש”). שבט הלוי (קובץ מבית לוי בענייני יו”ד עמ’ מ’ סעי’ ג’, הע’ א’) – “השתמש בתא אחד לבשר או לחלב, ורוצה להשתמש לפרווה (חלה, עוגה וכדו’) לאכול אח”כ עם בשר או חלב ימתין [לכתחילה] מעל”ע, (אע”פ שאין בליעה ממש), ויאפה או יבשל את מאכל הפרווה רק לאחר מעל”ע. (כשבישל דבר שיש בו זיעה יש יותר חשש, אבל גם בחלה וכדו’ שאין זיעה, מ”מ מהנהגה כדאי להחמיר. יש תנורים שלאחר השימוש התנור מתנקה מאיליו בחום גבוה של כ500 מעלות ובהם מעיקר הדין מותר להשתמש לבשר וחלב בזה אחר זה)”.

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *