For Matanos L’evyonim donations Click Here

Baal koreh only read 2 pesukim

Question:

Good Morning
This morning the Baal korei leined 2 pesukim for the first aliyah then started from the the 3rd posuk for second aliyah and finished as normal etc.
We’re we yotzei Kriyas hatorah being that only 2 pesukim we’re leinded for the first aliyah?
Thanks

 

Answer:

Reading less than 3 pesukim for an aliya doesn’t count as an aliya, and the aliya has to be done again. However if the first person that went up was a kohen, and a levi already went up, they would not call up the kohen again since a levi already had an aliya. Therefore they would have to call up two people after the levi got his aliya.

Best wishes

Sources:

שולחן ערוך אורח חיים הלכות קריאת ספר תורה סימן קלז סעיף ד “אם קרא אחד ב’ פסוקים, צריך לחזור ולקרות”. וע’ משנה ברורה ס”ק יג וז”ל “ולענין ברכה לפניה כך דינו, אם עדיין לא בירך ברכה אחרונה אף על פי שכבר גלל הס”ת והיה בדעתו לברך ונזכרו שלא קרא רק ב’ פסוקים חוזר וקורא בלא ברכה לפניה אבל אם כבר בירך ברכה אחרונה נסתלקה קריאה הראשונה לגמרי. ולכן צריך לחזור ולברך לפניה ולהתחיל ממקום שהתחיל בקריאה הקודמת [כי קריאת שני פסוקים אלו לא עלו כלל] ועוד פסוק אחד עמו כדי להשלים ג’ פסוקים … ואם כבר התחיל השני לברך או שסיים כל הברכה ונזכרו יש לו להתחיל ממקום שהתחיל זה שלפניו [דהיינו אף שני הפסוקים הקודמים]. ויסיים עוד פסוק ויברך לאחריה [וי”א [יז] שמלבד שני פסוקים הקודמין יקרא עוד שלשה פסוקים] והראשון יעמוד שם עד שיגמור זה ואח”כ יברך הראשון שקרא שני פסוקים ויקרא להלן ממקום שסיים זה [ואם הראשון ירד כבר מהתיבה ואח”כ נזכרו יכולין לקרות אף לאחר להשלים הקרואים השלשה]. בד”א בשלא היה כהן בביהמ”ד וקראו ישראלים, אבל אם קרה זה בכהן שקרא רק שני פסוקים ואח”כ בירך הלוי ואז נזכר שטעה הכהן ולא קרא רק שני פסוקים לא יתחיל הלוי אלא ממקום שפסק הכהן ויקרא מכאן ולהלן ג’ פסוקים ולא יקרא השני פסוקים הראשונים שקרא הכהן … דיהיה פגם לכהנים הנמצאים שם כשיקרא הלוי מראש הספר ואחר הלוי יקרא שני ישראלים להשלים מנין הקרואים [דא”א לקרוא כהן הראשון שטעה אחר לוי דאין כהן קורא אחר לוי] כי הקריאה שקראו שני פסוקים כמאן דליתא דמיא”.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *